lördag 6 mars 2010

Rufsig nalle med rosa kompis

Jag har fått virkdille. Totalt löjligt superberoende!
Det är inte mer än ett par veckor sedan jag fick för mig att lära mig virka. Jag hade sett dessa små amigurumisar på nätet, och blev så sugen på att göra dem. Problemet var ju att de enda virkkreationer jag gjort, är långa maskar med luftmaskor som barn... ;)
Men, men - med internet är inget svårt ;) Jag hittade en virkskola och ett par gratis mönster och satte igång. Det tog ett tag att komma igång ordentligt, men skam den som ger sig :P
Veckan därpå inhandlas fler virknålar, boken Virka Amigurumi av Mia Bengtsson och ett gäng med bomullsgarner. Sedan dess har virknålen gått varm, jag har skavsår på fingrarna och en del mer eller mindre lyckade skapelser har kommit till världen ;)
Denna lilla rufsiga Nalle är gjord efter ett mönster i boken jag nämnde ovan, och han heter såklart Rufs ;) Han är virkad i Ullgarn.

Hans lilla kompis är en (något skelögd) rosa mus, också hon efter ett mönster i "Virka Amigurumi"



Den boken kan jag varmt rekommendera! Om jag som total nybörjare kan följa mönstren så kan nog vem som helst ;))


Ha en trevligt virkig helg allihop ;)

// Zanya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥♥ Tack för att du vill lämna en hälsning, det gör mig lika glad varenda gång :)